A promóciós játék vállalati üzenete: figyelünk a legkisebbekre és törődünk velük
A business szférában sokak számára nem ismeretlen a márkaismertség növelése érdekében alkalmazott egyik leghatékonyabb stratégia: a promóciós termékek. A reklámajándék cikkeket leginkább marketing kampányok során léptetik életbe.
Manapság egyetlen korosztály sem maradhat ki a sorból, így a vállalkozóknak lehetőségük van a legkisebbekhez is eljutni. Ezt a célt szolgálja a reklámajándék gyerekeknek előállított széles palettája.
Promóciós játék: gyerekeknek és játékos kedvű felnőtteknek
Természetesen nem csupán a gyerekeket és tinédzsereket szeretnék megörvendeztetni a promóciós játék által, hanem mindenkit, aki szeret játszani, szórakozni, aktívan kikapcsolódni. Itt a kérdés az, hogy: ki ne lelné örömét egy-egy kedvcsináló, közös élményben részesítő játékban? Túlzás nélkül kijelenthetjük ennek kapcsán, hogy ez az igény célcsoporttól függetlenül jelen van.
A promóciós játék által aktiválható az öko-tudatos misszió is, hiszen széles körben nagy elismeréssel fogadják példának okáért a fából készült öko-játékokat, melyekkel fel sem üti a fejét a környezetterhelő magatartás nyomasztó és egyre problematikus, mindannyiunkat erőteljesen érintő problémája.
Reklámajándék gyerekeknek?
Igen, sőt adja magát e mellé a kijelentés mellé az: és játékos kedvű, játszani szerető felnőtteknek egyaránt. Dominó, kártya, sakk, színező, társasjátékok, építőkocka, 3 D-s ügyességi és logikai játékok, buborékfúvó, plüss játékok, memóriajáték, puzzle, Mikado, tapadókorongos labdajáték, amőba és a sort még hosszasan folytathatnánk.
Gyakorta előfordul, hogy miközben egy gyerek önfeledten játszik egy yo-yo-ban, vagy éppenséggel frisbizni támad kedve: egy felnőtt feledve a hétköznapi kihívásokat, jó kedélyűen csatlakozik a gyerekekhez.
A logóval ellátott promóciós ajándéktárgyakkal gyerekek szívébe lophatják be magukat, a felnőttek esetében pedig nosztalgikus érzéseket ébreszthet fel, ekképpen erőfeszítései meghozzák a kívánt eredményt.
A felmérések szerint promóciós termékek szinte minden háztartásban megtalálhatók (minden nyolcadik otthonban). Ezeket az emblémázott promó árucikkeket az emberek valamivel több mint fele hetente használja.
A praktikusság megnyerő!
Megfordulhat a fejében kérdésként, hogy: mindez nagyon szép és jó, de vajon mennyi ideig őrzik maguknál ezeket a termékeket? Megéri-e befektetni a reklámtárgyakba?
A kutatások szerint 10-ből 6 ember átlagosan két éven belül megválik a reklámtermékektől.
Mindenek tudatában sem szükséges elkeseredni, hiszen egyik háztartásból kikerül, ugyanakkor rögtön ajtót nyitnak nekik egy másikban. Ezek a termékek praktikusak, ezért csupán néhány elenyésző példa van arra nézve, hogy a kukában landolnak.
Az emberek szeretik a figyelmességet, az apró gesztusokat. Mi sem bizonyítja ezt érzékletesebben, minthogy a megajándékozott személyek 55 százaléka fel tudja idézni több év után is, hogy a cégtől ajándékot kapott. 85 százalékuk pedig nagy eséllyel együtt szeretnének működni a céggel.
Minél hasznosabb, minőségibb, funkcionálisabb egy adott reklámtárgy, annál nagyobb becsben részesülnek a célközönség birtokában.
De melyek a legsikeresebb promóciós termékek?
Az élen a promóciós tollak, a logóval ellátott táskák járnak – érdekes adat ennek kapcsán, hogy az amerikai felmérések tükrében: a háztartások 31 százaléka rendelkezik reklámtáskákkal.
Ugyanakkor, mivel a promóciós termékekkel a fő cél a vállalkozás és a termékek népszerűsítése, a pozitív benyomáskeltés a vállalkozásról: a promóciós játék által is sikert érhetnek el a cégek. A felmérések szerint a fogyasztók 48 százaléka szeretne gyakrabban részesülni promóciós termékekben.
A reklámajándék eszközök mágnesként vonzzák az embereket, hiszen szeretnének valami új, dekoratív, hasznos eszközhöz jutni.
Miben rejlik a reklámajándék játékok ereje?
Most pedig érdemes arról is szót ejtenünk, hogy miben rejlik a reklámajándék gyerekeknek szánt ereje? Fontos, hogy a márka emblémája olyan legyen, ami észrevehető, jól memorizálható és optimális esetben személyre szabott. Mivel a gyerekek számára készített reklámajándéktárgyak állhatnak: iskolai felszerelésekből, oktatási csomagokból, logikai játékokból, így a termékekkel azt az érzést generálja a cég a termékekkel, hogy törődik a gyerekekkel – hiszen ezt is teszi!
De a játékból nem csupán a gyerekek, hanem a felnőttek is profitálhatnak. Ha egy logóval ellátott kifestő-készlettel lepjük meg a családot, a felnőttek kétféleképpen reagálhatna: 1. tartanak egy kis olvasással, kávéval töltött énidőt, miközben a gyerek boldogan színez.
2. A szülők is el kezdenek színezni a gyerekek társaságában.
Rendkívül hatékonyak a tevékenységalapú promóciós ajándékok, mint példaképpen a testreszabott, kimondottan gyerekek számára előállított rejtvények. Ezek a rejtvények segítik a gyerekek analitikai készségfejlesztését.
Nem beszélve arról, hogy az olyan promó termékekkel, mint a notebookok, a ceruzák, tollak, tolltartók, melyeket a gyerekek otthon és az iskolában egyaránt előszeretettel használnak: gyakran láthatóvá válik a márka logója.
A fentiekben csupán néhány példát ragadtunk ki, mellyel érzékeltetni szerettük volna, hogy a márkanépszerűsítés folyamatában milyen hatékonyak is lehetnek a legkisebbek számára készített promó termékek.
Nézzen szét a reklámajándék gyerekeknek palettáján, éljen a promóciós lehetőséggel és fedezze fel a promóciós játékokban rejlő lehetőségek széles skáláját!
hozzászólások (0)
Még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!